Velkommen til en verden full av god mat. Som abonnent på vårt nyhetsbrev får du eksklusive tilbud, inspirasjon og kjøkkenkunnskap.
*Ved å registrere deg aksepterer du å motta mail og SMS fra KitchenTime med eksklusive kampanjer & kjøkkenkunnskap. Du kan avregistrere deg når som helst.
Er du sikker på at du ønsker å tømme handlekurven?
Din nåværende handlekurv vil bli slettet hvis du velger å fortsette med disse varene
LAGERTØMMING: opptil 80% på alt*! Akkurat nå har vi høyt trykk og lengre leveringstider. Shop SALG»
RICE er kjente for sine fargerike melamin produkter. I vår sortiment har vi for eksempel vakre krus, tallerkener og kakefat i flotte mønstre og farger.
BEGYNNELSEN AV RICE...
RICE ble stiftet i 1998 av Charlotte. Ideen om å starte RICE var ”under konstruksjon” for en stund - Charlotte og hennes franske mann Philippe ønsket endringer i sine liv - de hadde bodd i Paris i nesten 15 år sammen. De hadde begge gode jobber, men følte behov for å bremse ned - ha et liv der de begge kunne reise samtidig og nyte en mer rolig livsstil...
Under en svært lang lunsj i den franske landsbygda med Charlottes gamle skolekamerat - bestemte de seg for å prøve å selge noen av de tingene han kunne lage, og deretter kombinere med noen elementer fra Madagaskar - alt dette mens de har sin base i Danmark.
Deres design er inspirert av ”de gode gamle dager” og er veldig ”down to earth” med massevis av detaljer. De håper å farge deg glad når du vasker, baker og bare slapper av i ditt hjem. Rice har et stort hjerte og sterk sosial etikk. Rice støtter Global Compact, og er det første skandinaviske selskapet sertifisert av SA8000 standard, basert på sine prosjekter med leverandører over hele verden.
Rice ønsker å omgi deg med hjemlig gjenstander - down to earth, men likevel funky, morsom og funksjonell.
Mange spør om navnet RICE. Rice er en grunnleggende matvare, og i mange land er det viktig for overlevelse. Dette er grunnen til at navnet appellerer til dem. Mange mennesker i Madagaskar får faktisk en pose med ris som en del av lønnen.