Kjøpsbetingelser

Kitchentime.no drives av KitchenTime AB (NO 813 888 122 MVA Foretaksregisteret), nedenfor benevnt KitchenTime. 

Alle priser på nettstedet er inklusive moms i den opprinnelige valutaen norske kroner (NOK). Brudd på vilkårene er bare gyldig om begge parter har signert en spesiell avtale som regulerer dette. 

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.

Bestilling

Bestillere under 18 år må ha tillatelse fra foresatte før kjøpet gjennomføres. Bestilling som gjøres i annen persons navn uten deres samtykke, og alle forsøk på bedrageri blir anmeldt til politiet. KitchenTime forbeholder seg retten til å heve et kjøp om det finnes mistanke om bedrageri. KitchenTime fraskriver sig ansvaret for trykkfeil, feil i informasjon, samt feil i spesifikasjon på samtlige av KitchenTimes sortiment forekommende produkter og tjenester. All bildeinformasjon skal ses som illustrasjoner og kan ikke heller garanteres gi eksakt utseende og beskaffenhet. 

Bedriftsbestillinger
Ved kjøp som bedriftskunde gjelder ikke returretten. Kontakt oss før bestilling for ytterligere vilkår ved bedriftsbestillinger og rabatter. 

Priser og betaling
Alle priser på nettstedet er inklusive moms. Alle våre betalinger håndteres av Klarna. Ingen avgifter tilkommer for noen av betalningsmåtene. Som privatkunde kan du betale med kort, med faktura eller avbetalning. Som bedriftskunde kan du bruke direktebetaling på vår nettside eller få faktura via mail eller telefon. 

Hvis vi ikke har mottat betaling tilkommer en påminnelsesavgift på 60,00 kr samt forsinkelsesrente på 25,50%. Har du ikke handlet med Klarna tidligere kommer det ved kjøpet gjøres en mikroopplysning for å sikre personopplysningene dine. Dine presonopplysninger behandles da trygt i enlighet med personopplysningsloven. 

Leveranse og avbestilling
Bestillinger behandles og leveres så raskt som mulig av KitchenTime. Vi sender alle våre pakker med Bring som leverer forsendelsen til ditt nærmeste postkontor.  

Om din ordre overstiger 999 kr, er frakten helt gratis! Ellers koster frakten alltid 59 kr. 

I de tilfeller da kunden anser at leveransen drøyer på en måte som gjør at kunden ikke lenger ønsker leveranse av bestilling, er det kundens ansvar å avbestille bestillingen i samsvar med KitchenTimes kjøpsbetingelser. Avbestilling etter at bestilling har blitt ekspedert er ikke mulig. I de tilfeller da bestillingen har blitt ekspedert er kunden skyldig å motta bestillingen. Avbestilling av produkt eller tjeneste som har blitt innhentet eller ferdigstilt spesielt for kunden, er ikke mulig. 

Avbestilling er ikke gyldig før kunden har fått bekreftelse fra KitchenTime. 

Eiendomsrett
Alle varer forblir KitchenTimes eiendom til full betaling har kommet inn. 

Ansvar for feil
KitchenTimes ansvar for feil i leveranse er begrenset til gjeldene salgsvilkår. KitchenTime har ikke direkte eller indirekte ansvar for f.eks., men ikke begrenset til, inkompatibilitet, leveranseforseninger, driftsavbrudd, tap av data, merarbeid eller annen økonomisk skade.

Reklamasjonsvilkår og angrerett
Som forbruker har du full angrerett i 90 dager etter at du mottok forsendelsen, forutsatt at du ikke har brukt produktet og at det returneres uskadet og i originalforpakningen. Returfrakten bekostes av kunden. Forbrukeren har ansvar for varen ved eventuell returtransport. Om varen forsvinner ved returtransporten eller skades er det forbrukeren som har ansvar for dette og KitchenTime har rett til å nekte tilbakebetalning. 
Forbruker har 2 års garanti etter forbrukeskjøpsloven. Dette gjelder varer med produksjonsfeil. Slitasje etter normal bruk anses ikke som en reklamasjon.  

Ved reklamering skal kunden kontakte KitchenTimes reklamasjonsavdelning på telefon 23 96 18 95 eller via epost kundeservice@kitchentime.no og oppgi ordrenummer og årsak til reklamasjonen. Deretter gjøres en avtale for hvordan retur og erstatning skal håndteres. 

For produkter som er spesiallagde for en spesifikk kunde, gjelder ikke bytterett, åpent kjøp eller angrerett. Om en vare er skadet fra transporten skal KitchenTime kontaktes innen 3 dager for informasjon om erstatning. 
Gjør man et kjøp som bedriftskunde gjelder ikke returretten. 

Retur
Om du har angret deg og vil levere tilbake varen eller om du vil byte den til noe annet sender du varen i retur til:
KitchenTime.no
Postbox 19
4855 Froland
Norge 

Ikke hentet forsendelse
Vi debiterer 199 kroner for varer som ikke blir hentet ut. Ved gjentatte forsøk på å levere ut pakken til kunden debiteres avgiften en gang per ikke hentet forsendelse. 

Force Majeure
Hendelser som krig, naturkatastrofe, stridshandlinger på arbeidsmarkedet, myndighets avgjørelser, leveranser fra leverandører som uteblir, fordyrende omstendigheter og dermed sammenlignbar hendelse utenfor KitchenTimes kontroll, som ikke har kunnet forutses, skal henføres til force majeure, som innebærer at KitchenTime befries fra sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler. 

Øvrig
KitchenTime forbeholder seg retten til endring av all informasjon, inklusive men ikke begrenset til priser, tekniske spesifikasjoner og produkttilbud, uten videre varsling. Ved eventuelt utsolgte varer til oppgitt pris, p.g.a. at et salgsobjekt har utgått eller p.g.a. feilaktig pris har KitchenTime rett å heve kjøpet og betale tilbake eventuelle inbetalte beløp på beste måte.